Klantenservice
Bereikbaar via info@veermanjuwelen.nl
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Mijn bestelling
Ja. Zodra wij de bestelling ontvangen krijgt u hiervan een bevestiging. Bovendien zullen wij u een aparte betalingsbevestiging sturen wanneer de betaling voltooid is.
Sommige mailproviders plaatsen de bevestigingsmail automatisch in de map ‘ongewenste’ post, waardoor u de mail misschien niet gezien hebt. U kunt dit veranderen door ons e-mailadres toe te voegen aan uw veilige lijst.
Staat de mail ook niet in uw map met ongewenste post? Neem dan contact met ons op.
Zolang het pakketje nog niet is verzonden kunt u de maat nog veranderen, uw betalings- en adresgegevens aanpassen of annuleren.
Voor het wijzigen van uw bestelling kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (035-5230958).
Ja, dit is mogelijk. U kunt ons per telefoon of e-mail simpel het artikelnummer en de maat van het gewenste artikel doorgeven. Wij nemen verder contact met u op over de vervolgstappen.
T: +31 (0)35 52 30 958
E: info@veermanjuwelen.nl
U kunt gewoon bij Veerman Juwelen shoppen zonder een account aan te maken. Met een eigen account kunt u echter wel profiteren van de volgende extra’s:
- Volg uw bestellingen en bekijk aankopen uit het verleden.
- Bewaar uw adres en betalingsgegevens, zodat u de volgende keer nog sneller kunt winkelen.
- Blijf op de hoogte van de nieuwste aanwinsten en kortingsacties.
Algemene vragen
Bent u op zoek naar een ring en wilt u weten wat uw ringmaat is? Klik dan bovenin deze webpagina op het kopje 'Maat opmeten'.
Bent u op zoek naar een horloge met stalen band en wilt u weten wat uw polsmaat is? Bekijk deze PDF voor de instructies en kom erachter wat uw maat is!
Uiteraard bent u welkom in de winkel dit product te komen bekijken. U kunt hiervoor de 'bekijk in de winkel' knop gebruiken die bij het product staat aangegeven. Of ons even mailen/bellen om een afspraak te maken.
Ruilen & retourneren
Heeft u een horloge of sieraad gekocht via onze webshop dan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen ingaande op de dag dat u het product heeft ontvangen. Ook kunt u uw bestelling retourneren of omruilen in onze winkel in Huizen.
Is de aankoop niet zoals u verwacht? Ruilen is bij Veerman Juwelen geen enkel problemen. Om een artikel te ruilen vragen wij u het digitale formulier compleet in te vullen en aan uw pakket toe te voegen. U kunt het formulier vinden door op het kopje 'Ruilen/retourneren' te klikken.
Wanneer u een artikel wilt ruilen/retourneren, bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. Wanneer het gaat om een verkeerd gezonden artikel of fabricagefout zullen wij ook de kosten van het retourpakket vergoeden.
Klik hier voor meer informatie over ruilen/retourneren.
Artikelen die u wilt ruilen/retourneren kunt u terugsturen naar onze winkel:
Webshop Veerman
Lindenlaan 28
1271 BA Huizen
Nederland
De volgende artikelen kunt u niet bij ons ruilen/retourneren:
- Artikelen die gedragen of beschadigd;
- Artikelen die niet meer in de orginele staat verkeren;
- Artikelen die op verzoek van de klant gegraveerd zijn;
- Artikelen die naar wens van de klant op maat gemaakt zijn;
- Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt/vermaakt zijn. Let op: ook trouwringen vallen hieronder!
Wanneer u een gedragen, beschadigd of gegraveerd product terugstuurt kunnen wij dit niet omruilen of retour nemen. Wij controleren alle teruggezonden artikelen zeer nauwkeurig. Wanneer blijkt dat het product beschadigd is door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het artikel, zullen wij het weer naar u terug moeten zenden. De eventuele vervolgkosten als portokosten zullen in dat geval voor uw rekening zijn.
Wij streven ernaar om een geretourneerd artikel z.s.m. af te handelen. Het resterende bedrag zullen wij daarom uiterlijk 14 dagen na ontvangst terugstorten. In de meeste gevallen zal dit echter binnen 2 werkdagen al gerealiseerd zijn.
Garantie
Zoals bij iedere aankoop, conform de Europese wetgeving, heeft u standaard een garantie van 2 jaar op fabriekfouten/fabricagefouten. Ongevallen, beschadigingen en onjuist gebruik vallen niet onder deze fabrieksgarantie. Hierbij is de garantieperiode wisselend per horlogemerk en/of sieradenmerk. Over het algemeen zit er bij horloges een garantie van twee jaar en sieraden een garantie periode van drie tot zes maanden.
Wat valt niet onder garantie bij horloges – onder andere:
- glasbreuk of beschadigingen van het glas
- schade aan het binnenwerk ten gevolge van een beschadigd of gebarsten glas
- beschadigingen of overmatige slijtage van de band
- het slecht of niet functioneren van het horloge ten gevolge van een schok, val of stoot
- waterschade bij horloges die niet of slechts spat-waterdicht zijn
- waterschade bij horloges waarvan de kroon (het knopje om de tijd te verstellen) ontbreekt of beschadigd is
- waterschade bij horloges met een schroefkroon waarvan de kroon open stond bij contact met water
- waterschade bij chronograaf horloges waarvan de druktoetsen ontbreken of beschadigd zijn
Wat valt niet onder garantie bij juwelen – onder andere:
- Breuken ten gevolge van een verkeerde behandeling en normale slijtage (krassen, verkleuring, …) door gebruik/dragen van het juweel.
Verzending
U kunt de levertijd zien op de detailpagina van het artikel onder de bestelknop. De volgende opties kunnen bij het product staan:
- Op voorraad. Vandaag voor 17.00 uur besteld, morgen in huis. Let op, voor zendingen buiten Nederland kan de levertijd afwijken. Ook voor zendingen binnen Nederland kan het weleens voorkomen dat de levertijd afwijkt.
- Verwachte levertijd: 2-5 werkdagen
- Verwachte levertijd: 1-2 werkdagen
- Wij informeren u over de levertijd; wij nemen telefonisch of via de mail contact met u op over de levertijd. Let op, het kan voorkomen dat de levertijd een aantal weken is. Wilt u zeker zijn van wanneer het product geleverd wordt? Dan raden wij aan om eerst contact met ons op te nemen, voordat u het product bestelt.
Het kan gebeuren dat een bestelling pas later geleverd kan worden dan de door ons aangegeven indicatieve levertijd. Wij nemen in dat geval zo spoedig mogelijk per telefoon of email contact met u op en informeren u via deze weg over de actuele levertijd.
Ja, dat is geen probleem. Op de pagina waar u de factuurgegevens invult, kunt u ervoor kiezen om een ander afleveradres in te vullen. Handig wanneer er overdag eigenlijk nooit iemand thuis is, maar ook wanneer u een artikel cadeau wilt doen. Het is ook mogelijk het pakket af te halen op een ophaalpunt van uw gewenste verzendmethode.
Nederland
Bij een bestelling boven de €30,- is de verzending gratis. Voor een aankoop onder €30,- brengen wij €4,95 in rekening.
België
Bij een bestelling boven de €100,- is de verzending gratis. Voor een aankoop onder €150,- brengen wij €9,95 in rekening.
Wanneer wij uw bestelling meegeven aan PostNL, krijgt u een track & trace code van ons in uw mailbox. Via deze link kunt u uw bestelling volgen. U vult dan de barcode in van het pakket die u per mail van ons heeft ontvangen en uw postcode.
Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging ontvangt u, afhankelijk van de door u gekozen verzendmethode een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.
Betaling
Service & onderhoud
Veerman Juwelen beschikt over een uitgebreid atelier, waarin ook de apparatuur voor het graveren van sieraden en horloges aanwezig is. Wanneer u een sieraad/horloge wilt laten graveren dan kunt u hierover per mail contact met ons opnemen. Niet alle artikelen zijn geschikt voor een gravure. Wij zullen u, zodra we het verzoek ontvangen, voorlichten over de mogelijkheden en een eventueel alternatief.
De kosten voor het graveren verschilt per artikel. Horloges & gouden sieraden worden gratis door ons gegraveerd.
Wij graveren:
- Zilveren sieraden
- Gouden sieraden
- Horloges
Van alle merken op onze website zijn wij officeel dealer, hierdoor kunnen wij u ook de officiële (vaak wereldwijd geldende) garantie aanbieden. Daarnaast krijgt u bij ons de speciale Veerman Juwelen garantie cadeau. Bij de aanschaf van een horloge bij Veerman Juwelen krijgt u standaard de eerste verwisseling van de batterij cadeau. Dit houdt in dat wij alle horloges die door ons geleverd zijn voor de eerste keer zullen voorzien van een nieuwe batterij. Ook het waterdicht testen van waterdichte horloges wordt dan gratis door ons gedaan.
Sieraden die bij ons zijn aangeschaft, voorzien wij bovendien van een jaarlijkse gratis onderhoudsbeurt. Hierbij wordt het artikel opnieuw schoongemaakt, gepolijst en wordt de eventuele zetting van stenen gecontroleerd. Na deze beurt zal het sieraad weer als nieuw stralen!
Bij de aanschaf van een horloge bij Veerman Juwelen krijgt u de eerste verwisseling van de batterij cadeau.
De kosten van het vervangen van de batterij zijn afhankelijk van het horlogemerk en het type batterij. Daarnaast zijn er bij bepaalde horlogemerken ook andere handelingen verplicht, denk aan waterdicht testen en pakkingen vervangen. Mocht u benieuwd zijn naar de prijs voor uw horloge , dan kunt u contact met ons opnemen.
Ja, wanneer uw sieraad of horloge kapot is of een onderhoudsbeurt nodig heeft, kunt u bij ons terecht. Wij hebben een professioneel ingericht atelier en beschikken over een horlogemaker en goudsmid, waardoor wij de meeste reparaties/onderhoudsbeurten in huis kunnen uitvoeren. Wanneer het artikel echter nog binnen de garantieperiode valt, zullen wij het in de meeste gevallen opsturen naar de fabrikant.
Ja, maar dit is alleen mogelijk in onze winkel in Huizen. Wanneer u (oud) goud inlevert kunt u kiezen voor een vergoeding in de vorm van een tegoedbon van Veerman Juwelen of contant geld. Het bedrag dat wij betalen voor het goud is sterk afhankelijk van de dagkoers van het goud, hiervoor kunt u daarom het beste contact met ons opnemen.
Voor het inruilen van (oud) goud hanteren wij de volgende voorwaarden:
- U kunt een geldig legitimatiebewijs laten zien
- U bent ouder dan 18 jaar
Op dit moment hebben wij een oud goud inruilactie actie lopen. Bekijk hier de actie.
Ruilen/retourneren
Ruilen/retourneren
Is het ontvangen artikel dat u via de webshop van Veerman Juwelen hebt besteld niet naar wens? Dan kunt u dit artikel zonder problemen ruilen of retourneren. U heeft het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen tot uiterlijk 14 dagen na aflevering van de bestelling te herroepen. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van onderstaand retour- en ruilenformulier.
Stap 1: Vul het online retour- of ruilenformulier in
Via het onderstaande formulier kunt u het artikel aanmelden voor retourneren of ruilen. Wilt u het artikel omruilen voor een andere maat of een ander artikel? Geef dan duidelijk aan welk maat of welk artikel u hiervoor terug zou willen ontvangen.
Stap 2: Verzend het artikel met de post
Zorg ervoor dat u alle originele verpakkingen, aangeleverde certificaten en eventueel ontvangen cadeaus ook meestuurt (indien niet meegezonden, zullen wij de kosten hiervan het te retourneren bedrag aftrekken). Ook is het belangrijk dat de producten niet kunnen schuiven in de verpakking (i.v.m. beschadigingen). Laat weten dat u de afzender bent door uw naam op een briefje te noteren en in het pakket mee te sturen.
Wij raden u aan om het pakketje per aangetekende post aan ons te retourneren. Dit is volgens de voorwaarden van Thuiswinkel niet verplicht, omdat de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt. Wij maken echter zo nu en dan mee dat pakketjes kwijtraken tijdens de verzending. Wanneer u een pakketje aangetekend verzendt, bent u verzekerd tegen verlies of diefstal.
Retouradres:
Webshop Veerman
Lindenlaan 28
1271 BA Huizen
Nederland
U dient de goederen uiterlijk 14 dagen, nadat u hebt aangegeven de overeenkomst te willen herroepen, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Wij kunnen uitsluitend producten terugnemen die onbeschadigd, ongedragen en in originele staat verkeren. Ook is het niet mogelijk om gegraveerde artikelen te retourneren of ruilen.
Ruilen/retourneren in de winkel
Uiteraard is het ook mogelijk om met uw retourpakketje naar onze winkel in Huizen te komen. Via deze weg hoeft u geen verzendkosten te betalen en kunnen wij u direct te woord staan.
Terugbetaling
Voor de kosten van de retourzending bent u te allen tijden zelf verantwoordelijk. Wanneer het gaat om een (fabricage)fout of een door ons verkeerd geleverd artikel, zullen wij de kosten van de retourzending wel vergoeden. Mocht u het bestelde artikel om willen ruilen, dan zullen wij het omgeruilde, nieuwe artikel kosteloos naar u retour sturen (tenzij het aankoopbedrag na omruiling onder de €50,- komt).
Wanneer u een artikel retourneert ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment hebt gedaan van ons retour. Wij doen ons best dit bedrag z.s.m. te retourneren, uiterlijk 14 dagen nadat wij door u op de hoogte zijn gebracht van uw beslissing het product te retourneren. Wij mogen echter wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden.
Wij zullen het bedrag met hetzelfde betaalmiddel als de oorspronkelijke transactie retourneren, tenzij u hebt ingestemd met een andere methode. Hiervoor zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht.
Uitzonderingen
Zoals hierboven al aangegeven kunnen wij artikelen alleen terugnemen wanneer deze in originele, onbeschadigde staat verkeren en (voor zover mogelijk) voorzien zijn van de meegeleverde papieren en verpakkingen.
De volgende artikelen kunt u niet bij ons ruilen/retourneren:
- Artikelen die gedragen of beschadigd;
- Artikelen die niet meer in de orginele staat verkeren;
- Artikelen die op verzoek van de klant gegraveerd zijn;
- Artikelen die naar wens van de klant op maat gemaakt zijn;
- Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt/vermaakt zijn. Let op: ook trouwringen vallen hieronder!
Wanneer u een gedragen, beschadigd of gegraveerd product terugstuurt kunnen wij dit niet omruilen of retour nemen. Wij controleren alle teruggezonden artikelen zeer nauwkeurig. Wanneer blijkt dat het product beschadigd is door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het artikel, zullen wij het weer naar u terug moeten zenden. De eventuele vervolgkosten als portokosten zullen in dat geval voor uw rekening zijn.
Online reserveren
Online reserveren
Wat houdt ‘online reserveren’ in?
Wat is er nou gemakkelijker dan rustig vanuit huis op zoek gaan naar het perfecte sieraad of horloge? Wij begrijpen heel goed dat tijd tegenwoordig kostbaar is en denken daarom graag met u mee. Een groot deel van onze collectie is daarom zichtbaar in onze webwinkel. Hier bekijkt u gemakkelijk welke modellen u wel en niet aanspreken. Ziet u een mooi artikel, maar wilt u deze graag eerst even in het echt bekijken en passen? Door te kiezen voor de reserveerfunctie leggen wij het sieraad/horloge voor u apart in onze winkel. Zo bent u er zeker van dat het in tussentijd niet verkocht wordt en dat het vast voor u klaarligt, zodat u het – onder genot van een kopje koffie of thee – kunt passen op een moment dat u dat uitkomt!
Hoe gaat het precies in z’n werk?
Bij elk artikel in onze webwinkel treft u een button ‘reserveren’ aan. Wanneer u hierop klikt, wordt er een contactmenu getoond dat u direct kunt invullen. Hiermee laat u uw gegevens achter en kunt u ons laten weten wanneer u verwacht langs te komen, zodat wij alles klaar hebben liggen. Als u het formulier verzendt, zullen wij het artikel (uiteraard kunnen dit er meer zijn) voor u apart houden. Wij houden artikelen maximaal 1 week apart.
Vragen over online reserveren of over uw reservering?
Voor aanvullende vragen over deze functie of over een artikel dat door u gereserveerd is, kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.
Bezorgen
Bezorging
Veerman Juwelen verstuurt haar pakketten met de bezorgservice van PostNL, hierdoor is uw bestelling verzekert tegen diefstal of verlies. Zo kunnen wij garanderen dat uw bestelling snel en veilig bij u afgeleverd wordt. Houdt er rekening mee dat de bezorging de volgende dag kan plaatsvinden tussen 9.00 en 18.00 uur. Overdag niet thuis? Kiest u er dan voor om het pakketje bijvoorbeeld op uw werk te laten bezorgen.
Niet thuis
Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, ontvangt u van PostNL een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.
Met één van de volgende 3 opties laat PostNL weten waar uw bestelling is:
- Ze komen de volgende dag terug
- De bestelling ligt bij de buren
- De bestelling ligt bij een afhaalpunt
Levertijden
- Wanneer een artikel bij ons op voorraad is bedraagt de standaard levertijd 1-2 werkdagen (op werkdagen voor 17.00 uur besteld = de volgende dag in huis). Het kan natuurlijk voorkomen dat een artikel (tijdelijk) niet bij ons op voorraad is. Geen probleem, wij kunnen alle artikelen zonder problemen voor u bestellen. De levertijd bedraagt dan standaard 2-5 werkdagen. Dit staat aangegeven op de detailpagina van het desbetreffende product.
- Staat er bij een artikel ‘Wij informeren u over de levertijd’ dan nemen wij na bestelling direct contact op om een verwachte levertijd door te geven. Uiteraard kunt u hierover ook eerst contact met ons opnemen.
- Het kan gebeuren dat een bestelling pas later geleverd kan worden dan de door ons aangegeven indicatieve levertijd. Wij nemen in dat geval zo spoedig mogelijk per telefoon of email contact met u op en informeren u via deze weg over de actuele levertijd.
Bezorgkosten
- Binnen Nederland rekenen wij bij bestellingen boven de €30,- geen verzendkosten. Wanneer het totale bedrag lager is dan €30,- brengen wij €4,95 per bestelling in rekening voor een verzekerde verzending.
- Woont u in België en wilt u iets bestellen in onze webwinkel? Geen probleem! Vanaf €150,- wordt de bezorging kosteloos door ons uitgevoerd. Daaronder rekenen wij €9,95 voor de pakketverzending.
- Woont u in een ander EU land of in Amerika? Ook dan is het mogelijk om iets te bestellen in onze webshop. Bij bestellingen tot €300,- rekenen wij €25,- voor verzekerde pakketverzending. Bij bestellingen van €300,- tot €600,- brengen wij €15,- per bestelling in rekening. Mocht u een bestelling plaatsen boven de €600,-, dan rekenen wij €10,- voor de verzekerde pakketverzending
- Woont u in Zwitserland of Engeland? Bij bestellingen tot €600,- brengen wij €30,- per bestelling in rekening. Mocht u een bestelling plaatsen boven de €600,-, dan rekenen wij €20,- voor de verzekerde pakketverzending.
- Momenteel bezorgen wij nog niet in andere landen buiten de Europeese Unie (uitgezonderd Amerika).
Bestellen
Bestellen
Op de webshop van Veerman Juwelen kunt u op uw gemak onze sieraden- en horlogecollecties bekijken. Wilt u vervolgens iets bestellen, dan kan dat gemakkelijk en in een vertrouwde omgeving. Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:
1. Heeft u een product gevonden dat u wilt aanschaffen? Klik op de productpagina op de knop ‘Bestellen’. Het artikel is nu aan uw winkelmandje toegevoegd. U kunt er vervolgens voor kiezen om verder te winkelen in onze webshop of direct naar de afrekenpagina te gaan.
2. Wanneer u uitgewinkeld bent, bezoekt u de pagina winkelmandje (rechtsboven). Controleer uw bestelling en klik vervolgens op de knop ‘Doorgaan met afrekenen’.
3. Op de afrekenpagina wordt u gevraagd om uw betaling- en adresgegevens in te vullen. Deze gegevens worden uiteraard beschermd en alleen gebruikt om de bestelling te kunnen afronden. U kunt ervoor kiezen om eenmalig met een gastaccount te bestellen, wanneer u een account bij ons aanmaakt hoeft u bij een terugkerend bezoek niet opnieuw alle gegevens in te vullen.
4. Kies nu de gewenste betaalmethode, zodat de bestelling verwerkt kan worden. Klik vervolgens op de knop ‘Bestelling plaatsen’.
5. Betaal volgens de door u gekozen betaalmethode om de bestelling compleet te maken.
6. Wanneer de betaling is voltooid, wordt de bestelling geplaatst en krijgt u een bevestiging in uw mailbox. U ontvangt de bestelling volgens de aangegeven levertijd of wij nemen contact met u op.
Afhalen en betalen in onze winkel
Heeft u online een mooi artikel gevonden, maar haalt u deze toch liever in onze winkel in Huizen af? Klik op de productpagina op de knop ‘Reserveren’ en vul de gevraagde gegevens in. Wij nemen vervolgens contact met u op en zullen het gewenste artikel vervolgens maximaal één week in onze winkel voor u reserveren. Zo kunt u het sieraad of horloge met eigen ogen bekijken en op de door u gewenste manier afrekenen (contant, pin of creditcard) en direct mee naar huis nemen. Uiteraard kunt u ook een artikel online bestellen & betalen en dit in onze winkel in Huizen afhalen.
Heeft u toch nog vragen over het bestelproces? Neem dan gerust contact met ons op.
Maat opmeten
Maat opmeten
Wilt u een horloge bestellen met stalen band en weten wat uw polsmaat is? Klik hier om de PDF te downloaden met instructies!
Ringmaat opmeten
Bent u op zoek naar een ring en wilt u weten wat uw ringmaat is? Volg onderstaande instructies op en kom erachter wat uw maat is!
Internationale ringmaat meten
1. Kies een eigen ring die goed past om de vinger waar u uw nieuwe ring wilt dragen en die ongeveer dezelfde banddikte heeft als de nieuwe ring. |
2. Meet de binnenkant van deze ring in mm met een meetlint. |
3. Zoek de opgemeten mm in de onderstaande tabel op en zie wat uw maat is.
Ringdiameter | Jouw ringmaat |
15,5 mm | Maat 48 |
16 mm | Maat 50 |
16,5 mm | Maat 52 |
17,25 mm | Maat 54 |
17,75 mm | Maat 56 |
18,5 mm | Maat 58 |
19 mm | Maat 60 |
19,75 mm | Maat 62 |
Nederlandse ringmaat meten
1. Kies een eigen ring die goed past om de vinger waar u uw nieuwe ring wilt dragen en die ongeveer dezelfde banddikte heeft als de nieuwe ring. |
2. Meet de binnenkant van deze ring in mm met een meetlint. |
3. Het gemeten aantal mm is uw maat (voorbeeld: 15,5mm gemeten = maat 15,5).
Als uw gemeten maat niet tussen de maatopties staat bij de ring die u wil bestellen, neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!
T: 0031 (0)35 523 09 58
E: info@veermanjuwelen.nl